Εισήγηση του υπουργού ΑνΥπ Κωστή Χατζηδάκη στο Συνέδριο του Economist με θέμα: «Σχέδιο Δράσης για την αναζωογόνηση της Ελλάδας»
Κυρίες και κύριοι,…..
……
Και από εκεί και πέρα έρχομαι στα δικά μας, στη δουλειά του Υπουργείου Ανάπτυξης. Έχοντας εκπληρώσει όλες αυτές τις προϋποθέσεις, η δουλειά μας αρχίζει να γίνεται λιγότερο δύσκολη πια. Εμείς ως Υπουργείο Ανάπτυξης έχουμε εξ αρχής δηλώσει τη βούλησή μας, με συγκεκριμένο σχέδιο, να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα, να τονώσουμε την ανταγωνιστικότητα, να συμβάλουμε στην προσέλκυση επενδύσεων με στόχο την επανεκκίνηση της μηχανής της ελληνικής οικονομίας.
Είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι προς την ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας, γιατί ξέρουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξουν επενδύσεις χωρίς επενδυτές. Ξέρουμε ότι δεν μπορεί να υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς επιχειρηματίες. Αυτά τα έχουμε κάνει σαφή ήδη από την ορκωμοσία της κυβέρνησης Σαμαρά και έτσι προχωρούμε. Μονάχα έτσι η Ελλάδα θα ανακάμψει, μονάχα έτσι θα αντιμετωπίσει το εκρηκτικό πρόβλημα της ανεργίας και θα δομήσει μια νέα εθνική οικονομία σε υγιή παραγωγική βάση.
Κινηθήκαμε και κινούμαστε, λοιπόν, σε τέσσερις βασικούς άξονες: Ρευστότητα, επανεκκίνηση των έργων, προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών και διευκόλυνση των αποκρατικοποιήσεων. Θα μου επιτρέψετε λοιπόν χωρίς συνθήματα, επικεντρωνόμενος στην ουσία, να σας πω τι κάναμε και τι σχεδιάζουμε να κάνουμε για καθέναν από αυτούς τους άξονες.
Ο πρώτος άξονας, αφορά στο να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας της ελληνικής οικονομίας. Το ακροατήριο που έχω μπροστά μου ξέρει φυσικά ότι για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό, προϋποτίθεται αυτό που ήδη μίλησα, η τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων του τραπεζικού συστήματος και η ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών, αλλά αυτό είναι κάτι που προχωρεί.
Εμείς από την πλευρά μας προχωρούμε δικές μας παράλληλες δράσεις, με τις οποίες επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα όσο περισσότερο γίνεται. Δε θέλουμε να μιλάμε ως θαυματοποιοί. Θέλουμε όμως να παρουσιάζουμε αυτό το οποίο έχουμε ήδη κάνει στις σωστές του διαστάσεις για να πληροφορείται και ο κόσμος ποια ακριβώς είναι η κατεύθυνση της κυβέρνησης.
Πρώτα απ΄ όλα εξασφαλίσαμε και προχωρούμε την υλοποίηση μιας συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με δυο χωριστά προγράμματα ύψους 1,5 δις ευρώ. Έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί 600 εκατομμύρια, έχουν πάρει ήδη οι τελικοί δικαιούχοι 212 εκατομμύρια ευρώ και έχουμε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να υπάρχει ένα σύστημα παρακολούθησης των εκταμιεύσεων για να γνωρίζουμε πως τελικά τα χρήματα αυτά φτάνουν στους τελικούς δικαιούχους.
Επίσης, μέχρι το τέλος του μήνα, σύμφωνα και με τις πρόσφατες δεσμεύσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων μπαίνει σε εφαρμογή νέο σύστημα παροχής εγγυήσεων ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ. Αλλά τα κονδύλια θα είναι ανακυκλούμενα και θα φτάνουν σε ετήσια βάση στο 1,5 δις για τη στήριξη του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, όπου θα υπάρχει μια αντεγγύηση ουσιαστικά από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την κάλυψη των εγγυητικών επιστολών των δικών μας τραπεζών, οι οποίες δεν αναγνωρίζονται. Και αυτό είναι ένα πρόγραμμα που γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και πιστέψτε με η διαπραγμάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη.
Τρίτον, δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για τη διευκόλυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που είχαν ανεξόφλητα δάνεια, με την εγγύηση του ΕΤΕΑΝ. Ρυθμίστηκαν ήδη στο πλαίσιο αυτής της δράσης 2,5 χιλιάδες δάνεια του πρώην ΤΕΜΠΜΕ, του Ταμείου για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.
Τέταρτον, προχωρούμε παράλληλα σε μια δέσμη μέτρων και προγραμμάτων μέσω του ΕΤΕΑΝ για τους μικρομεσαίους, με συνολικά διαθέσιμα κονδύλια ύψους 2 δις ευρώ. Ξεκινούν τώρα προγράμματα χορήγησης κεφαλαίου κίνησης, στα οποία συμμετέχουν όλες οι ελληνικές τράπεζες και σίγουρα οι τέσσερις συστημικές.
Για το τρέχον ΕΣΠΑ κι εδώ θέλω να είμαι σαφής γιατί υπάρχει μια πολύ μεγάλη μυθολογία γύρω από το ΕΣΠΑ. Ενώ στο πρώτο εξάμηνο πριν από τις εκλογές, η Ελλάδα είχε πετύχει το 58% του στόχου που είχε τεθεί από το μνημόνιο, στο δεύτερο εξάμηνο παρότι τα κονδύλια ήταν πολύ περισσότερα πετύχαμε το 102% του στόχου. Άρα ξεπεράσαμε τον στόχο που είχε τεθεί. Ταυτόχρονα, βάσει στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ανακοινώσαμε χθες, η Ελλάδα είναι πια όχι μόνο πάνω από τον μέσο όρο. Είναι 7,5 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο των απορροφήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά όγδοη στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις απορροφήσεις από το ΕΣΠΑ.
Ξέρω, κυρίες και κύριοι, ότι το ΕΣΠΑ δεν είναι πανάκεια. Αν ήταν δε θα είχαμε φθάσει στην κρίση που φθάσαμε. Διότι κοινοτικά κονδύλια υπήρχαν και το 2000 και το 2005 και πριν από την κρίση, αλλά να ξέρετε ότι πραγματικά κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε έτσι ώστε μέσω και του ΕΣΠΑ να απαλειφθεί το πρόβλημα. Αλλά το πρόβλημα, μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, ξεπερνάει τα όρια του ΕΣΠΑ.
Ταυτόχρονα έχουμε προχωρήσει σε απλοποιήσεις της διαδικασίας με δυο νομοθετικές παρεμβάσεις που έγιναν. Και η σημαντικότερη παρέμβαση είναι ότι έχουμε περιορίσει τις υπογραφές στο ΕΣΠΑ και στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά 60%.
Πιστεύουμε πως στους αμέσως επόμενους μήνες θα έχουμε καλύτερες ακόμα επιδόσεις. Και θα έχουμε καλύτερες επιδόσεις λόγω της απλούστευσης των διαδικασιών απορρόφησης των κονδυλίων, λόγω της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων, αλλά και της εφαρμογής προγραμμάτων που είναι σε εξέλιξη υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Έτσι θα μπορέσουμε να πιάσουμε και τον φετινό στόχο που είναι ακόμα πιο φιλόδοξος, αλλά να στηρίξουμε και την οικονομία που έχει προφανώς πολύ μεγάλες ανάγκες.
Τέλος, στο πλαίσιο της πολιτικής ενίσχυσης της ρευστότητας, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε ένα Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με ιδιωτικό management διεθνούς κύρους και το οποίο θέλουμε να συντελέσει ως ένα βαθμό στην προσπάθεια ενίσχυσης της ρευστότητας και στην αναδιάρθρωση των ελληνικών επιχειρήσεων, ένα ζήτημα ιδιαίτερα κρίσιμο σε αυτή τη φάση.
Αυτές είναι οι δράσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης για την ρευστότητα, πολύ συγκεκριμένες και όποιος θέλει ευχαρίστως να τις αμφισβητήσει.
Δεύτερον, δημόσια έργα: Εδώ είχαμε το μεγάλο πρόβλημα των αυτοκινητοδρόμων. Αναφέρθηκα ήδη, παρεμπιπτόντως, σε αυτό. Μέχρι και πριν από μια εβδομάδα οι άπιστοι Θωμάδες αμφισβητούσαν ότι τα έργα αυτά θα επανεκκινούσαν.
Ας έρθουν λοιπόν την επόμενη εβδομάδα να δουν τις μπουλντόζες. Ας έρθουν να δουν ότι η κυβέρνηση τήρησε την υπόσχεσή της και μέσα στον Απρίλιο τα έργα αυτά τα οποία είχαν σταματήσει εδώ και δύο χρόνια ξεκινούν και πάλι. Δημιουργούνται 25 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και αυτό, η επανεκκίνηση δηλαδή των έργων των αυτοκινητοδρόμων, θα συμβολίσει χωρίς καμιά αμφιβολία ως ένα βαθμό και την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας κι είναι ένα μήνυμα αισιοδοξίας.
Αλλά προχωρούν και τα υπόλοιπα δημόσια έργα. Το Μετρό της Αθήνας, χάρη σε ενέργειες που είχαν κάνει οι προκάτοχοί μου, όχι εγώ, ξεπέρασε τα προβλήματα που είχε μετά το 2010 και οι σταθμοί ξεκίνησαν να παραδίδονται. Πριν από δέκα μέρες παραδώσαμε δυο σταθμούς στο Περιστέρι και στα δυτικά προάστια, τον Ιούλιο θα παραδώσουμε άλλους τέσσερις σταθμούς στα νότια προάστια και το Σεπτέμβριο θα παραδοθεί άλλος ένας σταθμός στο Χαϊδάρι. Επτά σταθμοί καινούριοι του Μετρό, μέσα στο 2013 και συνεχίζονται τα έργα επέκτασης του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά.
Παράλληλα προχωρεί η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά και προχωρούν και σημαντικά έργα ΣΔΙΤ, συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα και πιο συγκεκριμένα δέκα επιμέρους προγράμματα για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων και στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στο 2013 να κατατεθούν δεσμευτικές προφορές για όλα.
Αυτή είναι μια προσπάθεια που κάνουμε στο χώρο των δημοσίων έργων, γιατί θεωρούμε ότι ο συνδυασμός δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στο καινούριο ξεκίνημα για την ελληνική οικονομία.
Και μετά τη ρευστότητα και τα δημόσια έργα, περνώ στο ζήτημα των διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Φιλοδοξία μας είναι στο υπουργείο Ανάπτυξης, ένα υπουργείο που και από τον τίτλο του δείχνει προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε. Φιλοδοξία μας είναι να είμαστε το υπουργείο των διαρθρωτικών αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων.
Και όλο αυτό το διάστημα κυρίες και κύριοι, χωρίς να γίνει πολλή συζήτηση στα Μέσα Ενημέρωσης, γιατί ευλόγως η προσοχή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ήταν στραμμένη στην προσπάθεια που έκανε το υπουργείο Οικονομικών ή το υπουργείο Εργασίας για την αντιμετώπιση ζητημάτων σε εκείνους τους χώρους, εμείς έχουμε προχωρήσει στην υιοθέτηση αρκετών μέτρων που έχουν επίπτωση στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και σε ένα καινούργιο τοπίο για την αγορά.
Και θα γίνω πολύ συγκεκριμένος, αναφερόμενος σε τίτλους, σε μέτρα που ήδη έχουν υιοθετηθεί και προχωρήσει χωρίς ίσως να γίνουν ευρέως αντιληπτά.
◦Έχουμε θέσει σε εφαρμογή 25 δράσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών των εξαγωγών σε συνεργασία με τους εξαγωγείς. Όχι μόνοι μας, σε συνεργασία με τους εξαγωγείς.
◦Απελευθερώσαμε τα δίδακτρα στα ιδιωτικά σχολεία.
◦Υιοθετήσαμε νέες, απλούστερες αγορανομικές και υγειονομικές διατάξεις, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και επιτρέποντας περισσότερα προϊόντα να πωλούνται σε περισσότερα σημεία από περισσότερες επιχειρήσεις.
◦Απελευθερώσαμε πλήρως την αγορά σε σχέση με τα φορτηγά μικρού και μεγάλου τονάζ και κάθε είδους φορτηγά.
◦Απελευθερώσαμε τις μεταφορές σε σχέση με τις τουριστικές υπηρεσίες (για την εκμίσθωση επιβατηγών ΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό και τη μεταφορά πελατών ξενοδοχείων).
◦Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο κανονιστικό πλαίσιο για μια σειρά από τεχνικά επαγγέλματα.
◦Προωθήσαμε μαζί με το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Ενέργειας, μέτρα αντιμετώπισης για τις χρόνιες στρεβλώσεις της αγοράς των καυσίμων. Ήταν μέτρα που χαιρετίστηκαν απ’ όλους τους ενδιαφερομένους.
◦Ψηφίσαμε πρόσφατα το νέο Επενδυτικό Νόμο που περιορίζει δραστικά τη γραφειοκρατία και θεσπίζει, για πρώτη φορά κάτι αυτονόητο που δεν υπήρχε όμως. Μια κεντρική αδειοδοτική Αρχή για να μη χάνεται χρόνος για τους επενδυτές και να καταπολεμηθεί το τέρας της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα.
◦Καταθέσαμε προς ψήφιση, συζητείται αύριο στην Επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο για τις Ηλεκτρονικές Δημόσιες Συμβάσεις, που εξορθολογίζει τις δαπάνες και ψηφιοποιεί το σύστημα.
Και συνεχίζουμε με άλλες δράσεις:
◦Φέρνουμε προς ψήφιση το νέο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, που ακολουθεί τα ευρωπαϊκά πρότυπα δημιουργώντας ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τη λειτουργία των καταστημάτων και της αγοράς συνολικά.
◦Διαμορφώνουμε το πλαίσιο για ένα νέο σύστημα στις υπεραστικές οδικές μεταφορές, (τα λεωφορεία), με βάση το νομοσχέδιο που παρουσιάσαμε πρόσφατα και θα καταθέσουμε στη Βουλή, μετά από τη δημόσια διαβούλευση που αυτές τις μέρες είναι σ’ εξέλιξη.
◦Συνεργαζόμαστε με την Παγκόσμια Τράπεζα για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εθνικής μας οικονομίας και του επενδυτικού / επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη χώρα. Όχι γενικόλογα. Μέχρι, για παράδειγμα τα μέσα Μαΐου, θα έχουμε υιοθετήσει ένα πλαίσιο ορισμένων μέτρων που θα ενισχύσουν σίγουρα την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και θα βοηθήσουν να ανέβει περαιτέρω η χώρα στην κατάταξη του doing business report της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ανταγωνιστικότητα των χωρών διεθνώς.
◦Αναπτύσσουμε μια ευρύτερη στρατηγική για τα logistics. Όχι θεωρητικά. Έχουμε συγκροτήσει ειδική Επιτροπή, με συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς, όχι μόνο εμπειρογνωμόνων του υπουργείου και καθηγητών αλλά και εκπροσώπων της αγοράς, για την αναθεώρηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου. Η Επιτροπή αυτή δουλεύει ήδη προς αυτή την κατεύθυνση.
◦Αξιοποιούμε τη λεγόμενη «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ, για την ενίσχυση του ανταγωνισμού σε τέσσερις τομείς της οικονομίας (τουρισμός, επεξεργασία τροφίμων, οικοδομικά υλικά και λιανεμπόριο). Κι εδώ θα πρέπει να νομοθετήσουμε μέχρι το φθινόπωρο, είναι σε εξέλιξη ήδη η εργασία των ειδικών του ΟΟΣΑ.
◦Επιχειρούμε να αλλάξουμε το εξαγωγικό μοντέλο της χώρας. Στην κατεύθυνση αυτή, σημαντική βοήθεια μας προσφέρουν Ολλανδοί ειδικοί και η Task Force της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η στρατηγική μας συνολικά, θα υποστηριχθεί και από το νέο φορέα εξωστρέφειας που θα προκύψει από τη συγχώνευση ΟΠΕ και Invest in Greece, ελπίζουμε μέχρι τον προσεχή Ιούνιο.
Αυτά ως προς τις διαρθρωτικές αλλαγές που εφαρμόστηκαν ή θα εφαρμοστούν στο προσεχές μέλλον.
Και περνώ στον τέταρτο άξονα της πολιτικής μας, που είναι οι αποκρατικοποιήσεις. Οι οποίες, δεν γίνονται για ταμειακούς λόγους κατά βάση. Γίνονται για λόγους αναπτυξιακούς, γίνονται για να μεταδώσουν το μήνυμα ότι η Ελλάδα κάνει άνοιγμα στον ιδιωτικό τομέα και είναι μια χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα.
Γίνονται για το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα που θα έχουν στην ανάπτυξη, και στην αντιμετώπιση φυσικά του προβλήματος της ανεργίας. Προσελκύουν επενδύσεις, ενισχύουν την απασχόληση και δημιουργούν ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις μας, μέσω νέων συνεργασιών.
Η ελληνική κυβέρνηση, όπως γνωρίζετε, εκτελεί ένα μεγάλο σχέδιο αποκρατικοποιήσεων που περιλαμβάνει 30 περίπου επιμέρους σχέδια και στο οποίο φυσικά δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση. Αυτήν την περίοδο μάλιστα, βρίσκεται σε εξέλιξη η ιδιαίτερα σημαντική αποκρατικοποίηση ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, αλλά και αυτή του ΟΠΑΠ.
Σε ό,τι αφορά τις δικές μας αρμοδιότητες, το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών προσάρμοσε το ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο για να αναλάβει στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ να φέρει εις πέρας κάθε επιμέρους αποκρατικοποίηση. Και θέλω να το κάνω σαφές: Εμείς, σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις που είχαμε για τις αποκρατικοποιήσεις, ως υπουργείο Ανάπτυξης, τελειώσαμε στις 31 Μαρτίου. Ό,τι είχαμε να κάνουμε το κάναμε, το ολοκληρώσαμε. Όλες τις ρυθμιστικές παρεμβάσεις για όλους τους επιμέρους Οργανισμούς και πλέον εξαρτάται από το ΤΑΙΠΕΔ και τις συνθήκες της αγοράς φυσικά, η προώθηση των επιμέρους αποκρατικοποιήσεων.
Για παράδειγμα:
◦Διαμορφώσαμε το πλαίσιο για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και τώρα το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ξεκίνησε τη διαδικασία για την παραχώρηση της χρήσης τους, σε δυο επιμέρους συστάδες.
◦Το ίδιο κάναμε στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου έγινε η μεταφορά των μετοχών της στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, ώστε να ξεκινήσει τον Ιούνιο η αποκρατικοποίηση των σιδηροδρόμων
Και φυσικά, ολοκληρώσαμε όλες τις διαδικασίες για τα ΕΛΤΑ, τις Εταιρείας Υδάτων στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, το Ψηφιακό Μέρισμα, προκειμένου να προχωρήσουν και εκεί οι επιμέρους διαδικασίες.
Κυρίες και Κύριοι, σας παρουσίασα τα βήματα που έχει κάνει και τα βήματα που καλείται να κάνει το υπουργείο μας, έτσι ώστε να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των τεράστιων δυσκολιών που διέρχεται η χώρα για να προχωρήσουμε στο δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης.
Η ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και η ενίσχυση της ρευστότητας, η προώθηση των μεγάλων δημοσίων έργων, όπως η επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, οι διαρθρωτικές αλλαγές και οι αποκρατικοποιήσεις, αποτελούν τα βασικά μας όπλα στη μάχη που δίνουμε.
Αλλά, από την άλλη πλευρά, και θέλω να δώσω έμφαση σ’ αυτό, έχουμε ήδη κάποια θετικά σημάδια: Οι εξαγωγές ενισχύονται κάθε χρόνο. Το 2012 είχαμε την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην αύξηση των εξαγωγών. Επειδή ξεκινούσαμε από χαμηλά. Αλλά πάντως δεν ήταν κάτι που συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια και είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δώσουμε σημασία, για να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια.
Νέες επιχειρηματικές συμφωνίες διαμορφώθηκαν, δεν ήταν μόνο η πιο γνωστή που συζητήθηκε περισσότερο, αυτή της Cosco, Hewlett Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι και άλλες οι οποίες θα ακολουθήσουν.
Ο τουρισμός φαίνεται να μας δίνει πρόσθετα έσοδα αυτή τη χρονιά, φαίνεται ότι το 2013 θα είναι μια εξαιρετικά θετική χρονιά στον τουρισμό για την Ελλάδα και αυτό είναι διπλά σημαντικό διότι για κάθε πέντε ευρώ που κυκλοφορούν στη χώρα, το ένα σχετίζεται με τον τουρισμό.
Κι όπως είδατε, κι από τη δική μας πλευρά γίνεται ό,τι καλύτερο μπορούμε, είτε με τις συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε με το ΕΣΠΑ που είμαστε στην όγδοη θέση στις απορροφήσεις, είτε με τις εξελίξεις στους αυτοκινητοδρόμους.
Δεν παραγνωρίζω ότι η κατάσταση παραμένει δύσκολη. Δεν παραγνωρίζω καθόλου, το αντίθετο μάλιστα. Ότι είμαστε σε μια χώρα με πρωτοφανή επίπεδα ανεργίας, 27%. Και απίστευτα υψηλά επίπεδα στην ανεργία των νέων, 60%. Αλλά θέλω όλοι σας πραγματικά να σκεφτείτε και να αναλογιστείτε πότε ήσασταν πιο σίγουροι για την εξέλιξη της χώρας, πότε η χώρα αντιμετώπιζε μεγαλύτερα προβλήματα: Τον περασμένο Ιούνιο, όταν ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση ή τώρα;
Όλοι θα δείτε ότι παρ’ ότι ακόμα υπάρχουν πολύ μεγάλες δυσκολίες, έχει σημειωθεί πρόοδος, όπως και να το κάνουμε. Και αν συνεχίσουμε με την ίδια αποφασιστικότητα, η πρόοδος θα είναι ακόμα πιο ορατή και ακόμα πιο μεγάλη.
Κυρίες και κύριοι, αυτό που εξελίσσεται μπροστά μας, δεν είναι μια πολιτική μάχη. Είναι η μάχη της γενιάς μας και αυτή τη μάχη πρέπει οπωσδήποτε να την κερδίσουμε. Και γι’ αυτό η λέξη κλειδί για την κυβέρνηση, είναι η «αποφασιστικότητα». Αποφασιστικότητα και αξιοπιστία.
Και η λέξη κλειδί για όλους μας, όλους τους Έλληνες, είναι «εθνική ενότητα». Οι στιγμές είναι ιστορικές. Ξέρουμε ότι τώρα που μιλάμε, γράφεται ιστορία. Πρέπει λοιπόν όλοι μας να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Έχουμε ξεπεράσει κι άλλες δυσκολίες στο παρελθόν. Το πλοίο της Ευρωζώνης είναι ένα κλυδωνιζόμενο πλοίο, αλλά η εναλλακτική λύση είναι να πέσουμε στο βυθό και να χαθούμε όλοι μαζί.
Προφανώς το ένστικτο της αυτοσυντήρησης θα μας κρατήσει στο σωστό δρόμο. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την προσπάθεια, αγνοώντας τη πολιτικό κόστος, διότι το κόστος που πρέπει να αποφύγουμε, είναι το εθνικό κόστος.
Αυτή την προσπάθεια θα τη φέρουμε εις πέρας. Θα δουλεύουμε μέρα και νύχτα, προκειμένου η Ελλάδα να τα καταφέρει και πάλι. Και είμαι σίγουρος ότι με τη βοήθεια όλων σας, η Ελλάδα θα τα καταφέρει.
Σας ευχαριστώ πολύ».
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.