Καταργείται για τρίτη φορά ο κρατικός αερολιμένας στο Ελληνικό, 12 χρόνια μετά τη μεταφορά του στα Σπάτα. Ετσι αίρονται και πάλι οι πολεοδομικοί περιορισμοί που είχαν επιβληθεί το 2000 στη γύρω περιοχή για να προστατεύσουν τη λειτουργία του. Ηρθησαν το 2008 και επανεπεβλήθησαν το 2010. Με την απόφαση κλείνει και τυπικά κάθε ενδεχόμενο χρήσης του Ελληνικού από μικρά αεροσκάφη. Η κατάργηση του Ελληνικού ως αεροδρομίου αποφασίστηκε για πρώτη φορά το 2002. Παρέμενε το ΕΚΑΒ, ενώ τα αεροσκάφη των αερολεσχών μεταφέρονταν στο Τατόι. Ο κρατικός αερολιμένας Αθηνών καταργήθηκε και πάλι το 2008, έπειτα από γνωμοδότηση του Γ΄ τμήματος του ΣτΕ, ενώ ήρθησαν οι πολεοδομικοί περιορισμοί που είχαν επιβληθεί από το 2000 πέριξ του Ελληνικού (περιορισμοί ύψους και είδους δραστηριότητας σε ακτίνα 5 χλμ.). Ενάντια στην απόφαση αυτή προσέφυγαν δύο μέλη της Αερολέσχης και Ανεμολέσχης Αθηνών, οι οποίες δραστηριοποιούνταν στο Ελληνικό πριν από τη μεταφορά του στα Σπάτα, ζητώντας ουσιαστικά να επιτραπεί η χρησιμοποίηση του Ελληνικού από μικρά αεροσκάφη (μη σταθερών πτερυγίων). Το 2010 το Δ΄ τμήμα του ΣτΕ ακύρωσε την υπουργική απόφαση του 2008, αλλά στην ουσία για τυπικούς λόγους (επειδή δεν αναφερόταν σε εκτίμηση δεδομένων). Ετσι, λοιπόν, χθες ήρθε η τρίτη κατάργηση του Ελληνικού ως αεροδρομίου, αυτή τη φορά με αιτιολόγηση: «λαμβάνοντας υπόψη την αναπτυξιακή, τουριστική και χωροταξική πολιτική του κράτους για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου». Παράλληλα, αίρονται οι πολεοδομικοί περιορισμοί που είχαν επιβληθεί το 2000, αρθεί το 2008 και επανεπιβληθεί το 2010.
Γ. Λ.
Πηγή: Η Καθημερινή
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.