Τα σχέδια της Ελληνικά Υδατοδρόμια

 

idroplanaΑπό το λιμάνι της Κέρκυρας θα ξεκινήσει η προσπάθεια της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια για την ανάπτυξη ενός δικτύου που θα εξυπηρετείται από υδροπλάνα με στόχο την ταχύτερη προσέγγιση νησιών αλλά και παράκτιων περιοχών που στερούνται επί σειρά ετών αεροπρικής σύνδεσης.

Τα πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα αναμένεται να λειτουργήσουν στην περιοχή ευθύνης του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚ), που ήδη έχει καταθέσει τους σχετικούς φακέλους για την αδειοδότηση των τεσσάρων υδατοδρομίων.

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια, ύστερα από την ενεργοποίηση του νόμου για τη δημιουργία και τη λειτουργία υδατοδρομίων, έχει ήδη καταθέσει για λογαριασμό του ΟΛΚ όλα τα απαραίτητα έγγραφα για πτητικό έργο στα νησιά του Ιουνίου και η διαδικασία της αδειοδότησης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε τρεις μήνες. Πάντως οι πρώτες πτήσεις, που θα αφορούν μικρές περιηγήσεις με υδροπλάνο στους Παξούς, στην Ερεικούσσα και στους Οθωνούς δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν τον Σεπτέμβριο στην καλύτερη περίπτωση. Στο μεταξύ θα έχει θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες κατασκευής της πλωτής εξέδρας για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων στην Κέρκυρα καθώς και του κτιρίου που θα γίνεται ο έλεγχος επιβατών και αποσκευών.

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια, που αποτελείται από πρώην στελέχη (Ελληνες πιλότους και μηχανικούς και διοικητικό προσωπικό) της καναδικής AirSea Fly, που προ πενταετίας δεν κατάφερε να φέρει εις πέρας τα τότε σχέδια για ανάπτυξη υδατροδρομίων, θα αναλάβει την ανάπτυξη, λειτουργία αλλά και τις διαδικασίες αδειοδότησης των υδατοδρμίων. Το πτητικό έργο θα πραγματοποιείται από την Κ2 Smart Jets, ελληνική εταιρεία που σήμερα δραστηριοποιείται στην αγορά των ιδιωτικών αεροσκαφών για VIP’s. Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, στόχος είναι η μίσθωση δύο δικηνιτήριων αεροσκαφών με δυνατότητα μεταφοράς 19 επιβατών. Το κόστος του εισιτηρίου εκτιμάται μεταξύ των 35-40 ευρώ ανάλογα με τη διάρκεια της πτήσης. Βάσει αυτού του σχεδίου το ύψος της επένδυσης της Ελληνικά Υδατοδρόμια υπερβαίνει τα 3 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που όλα εξελιχθούν ομαλά και το υδροπλάνο κερδίσει το επιβατικό κοινό, τότε υπάρχουν σκέψεις για αγορά αεροσκαφών, κάτι που βέβαια θα εκτινάξει το ύψος της επένδυσης.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Ελληνικά Υδατοδρόμια η Κέρκυρα και το Ιόνιο αποτελούν μόνο την αρχή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζει η Κρήτη όπου στόχος είναι η ανάπτυξη τεσσάρων υδατοδρομίων (σε Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο και Αγιο Νικόλαο) για την πραγματοποίηση πτήσεων προς κοντινά νησιά, τα Κύθηρα, τα Δωδεκάνησα.

Παράλληλα, μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει για πτήσεις από την Κρήτη προς την παράκτια Πελοπόννησο και ειδικότερα για πτήσεις charter που θα συνδέουν την Ελούντα με το Costa Navarino.

Ενδιαφέρον υπάρχει βέβαια και για τον Αργοσαρωνικό, υπό την προϋπόθεση ότι θα στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια δημιουργίας υδατοδρομίου στον Πειραιά ή το ΣΕΦ.

RE+D Magazine

http://www.ered.gr/gr/newInside.php?art=27501

Speak Your Mind