Την ερχόμενη Παρασκευή 17 Μαΐου λήγει η προθεσμία υποβολής συμμετοχής στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Εχουν ήδη προκηρυχθεί δύο διαγωνισμοί με ισάριθμες ομάδες αεροδρομίων, ενώ προς παραχώρηση θα δοθούν 13 έως 22 από τα συνολικά 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Εως την Παρασκευή καλούνται όσοι επιθυμούν να υποβάλουν γραπτώς εκδήλωση ενδιαφέροντος, η οποία δεν θα περιλαμβάνει τις οικονομικές προσφορές.
Για τις παραχωρήσεις, διάρκειας 30-35 ετών, θα καθοριστούν αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών, ενώ οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη τριετία.
Τα αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν επενδυτές θα παραμείνουν στο Δημόσιο και θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων.
Εκτιμάται ότι εκτός παιχνιδιού θα μείνουν κυρίως ορισμένα από τα 15 αεροδρόμια των οποίων η επιβατική κίνηση δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 300.000 επιβάτες για το 2013. Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Σητείας, της Ικαρίας, της Πάρου, της Λέρου, της Μήλου, των Κυθήρων, της Νάξου, της Καλύμνου, της Αστυπάλαιας, της Σύρου, του Καστελλόριζου, της Κάσου, της Σκύρου.
Σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση που έχει κάνει το ΤΑΙΠΕΔ, στην πρώτη ομάδα έχουν ενταχθεί τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων, μέσω των οποίων το 2011 διακινήθηκαν συνολικά 9,3 εκατ. επιβάτες.
Σε αυτήν την ομάδα μπορούν να ενταχθούν, εάν το ζητήσουν οι επενδυτές, ακόμη τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και της Ρόδου, μέσω των οποίων το 2011 διακινήθηκαν συνολικά 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Σε αυτήν την ομάδα, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, μπορούν να προστεθούν τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου. «Μπαλαντέρ» είναι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, το οποίο εάν υπάρχει αίτημα μπορεί να ενταχθεί στην πρώτη ή τη δεύτερη ομάδα.
Σε μια προσπάθεια να καθησυχαστεί η αεροπορική αγορά όσον αφορά στο ενδεχόμενο διαμόρφωσης ακριβών χρεώσεων στα αεροδρόμια, μετά την παραχώρηση, το υπουργείο Ανάπτυξης διαμηνύει ότι θα οριστεί συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους για τα αεροπορικά έσοδα τα οποία δεν θα μπορεί να υπερβαίνει ο παραχωρησιούχος.
Παράλληλα, δεν θα επιτρέπεται στον παραχωρησιούχο να ξεπερνάει τον μέσο όρο των χρεώσεων των αντίστοιχων, ανταγωνιστικών αεροδρομίων της ευρύτερης περιοχής.
Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΚΑΣΣΙΜΗ
Πηγή: Η Καθημερινή
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.