Φτερά στα πόδια έχουν βγάλει τις τελευταίες ημέρες στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, καθώς η τρόικα πλησιάζει την Αθήνα. Προχθές βράδυ προκηρύχθηκαν οι δύο ομάδες περιφερειακών αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες, ενώ σήμερα αναμένεται ν’ ανακοινωθεί και η πώληση των τεσσάρων ακινήτων του εξωτερικού. Επιπλέον, η μεταφορά της Τραινοσέ στο ΤΑΙΠΕΔ και η κατάθεση των τροπολογιών των σχετικών με την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων από το υπ. Ανάπτυξης που συντελέστηκε την περασμένη εβδομάδα, συνιστούν άλλες δύο μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας που κλείνουν την τελευταία στιγμή, στην εκπνοή δηλαδή του α΄ τριμήνου 2013. Πρακτικά το Ταμείο και η κυβέρνηση επιχειρούν να λειάνουν όσο περισσότερο γίνεται τα σημεία τριβής με την τρόικα, τουλάχιστον σ’ αυτά που σχετίζονται με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, τελικά το Ταμείο αποφάσισε την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων -επτά για κάθε ομάδα- τα οποία εν δυνάμει μπορούν να γίνουν έως 20 – δέκα για κάθε ομάδα. Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης, το ΤΑΙΠΕΔ διατηρεί το δικαίωμα να μην επιτρέψει στον επιλεγμένο επενδυτή της μιας ομάδας αεροδρομίων, την ανάθεση αεροδρομίων της δεύτερης ομάδας. Αυτό σημαίνει ότι το Ταμείο θα σταθμίσει τις επιλογές που έχει, κατά τη διαδικασία υποβολής των προσφορών και δεν αποκλείεται και οι δύο ομάδες αεροδρομίων ή κάποιων από τις δύο ομάδες να περιέλθουν στον ίδιο επενδυτή.
Η διαδικασία που θ’ ακολουθηθεί για την επιλογή των επενδυτών (ή του επενδυτή), είναι ίδια μ’ εκείνη που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ και σε άλλους διαγωνισμούς. Στην πρώτη φάση οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν το ενδιαφέρον τους και στη δεύτερη να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές. Η πρώτη φάση αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 17 Μαΐου, όπου έχει καθοριστεί να γίνει υποβολή ενδιαφέροντος. Η δεύτερη φάση, της πρόσκλησης υποβολής προσφορών, αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να είναι έτοιμες οι συμβάσεις παραχώρησης των αεροδρομίων. Βάσει της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής, θα πρέπει ν’ αποδείξει ότι διαθέτει ίδια κεφάλαια ύψους 150 εκατ. ευρώ και να έχει λειτουργήσει τουλάχιστον ένα αεροδρόμιο που εξυπηρέτησε πάνω από 6 εκατ. επιβάτες τα τελευταία δύο χρόνια. Οι συμβάσεις έχουν ελάχιστο χρόνο παραχώρησης 30 χρόνια, ενώ το Ταμείο διατηρεί το δικαίωμα για επέκταση άλλα 10 χρόνια.
Σε ό,τι αφορά τα ακίνητα του εξωτερικού, αύριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η πώληση των τεσσάρων από σύνολο έξι που διατέθηκαν προς πώληση. Πρόκειται για τα ακίνητα του Λονδίνου, των Βρυξελλών, του Βελιγραδίου και του οικοπέδου που βρίσκεται στη Λευκωσία της Κύπρου. Τα τέσσερα ακίνητα προσέλκυσαν προσφορές πάνω από 40 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η πιο σημαντική είναι εκείνη που αφορά το ακίνητο του Λονδίνου, ύψους 23 εκατ. λιρών. Επίσης, σημαντικό ενδιαφέρον υπήρξε και για το ακίνητο της Λευκωσίας -οικόπεδο που προορίζονταν για την ανέγερση της ελληνικής πρεσβείας- για το οποίο υπήρξε προσφορά πάνω από 8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι τα ακίνητα του εξωτερικού προς πώληση ήταν έξι, για δύο εκ των οποίων δεν υπεβλήθη καμία προσφορά. Πρόκειται για το ακίνητο που βρίσκεται στη Λουμπλιάνα της Σλοβενίας και το ακίνητο στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν. Με την πώληση των συγκεκριμένων ακινήτων, εφόσον αυτή ολοκληρωθεί, τα συμφωνημένα έσοδα του Ταμείου στην αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας ανέρχονται μέχρι τώρα σε περίπου 150 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι 81 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη νέα σύμβαση.
Τέλος στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, τα μέλη του θα πρέπει ν’ αποφασίσουν σχετικά με τη στάση που θα τηρήσει το Ταμείο στην επικείμενη επαναληπτική έκτακτη Γ.Σ. των μετόχων του ΟΠΑΠ. Πρακτικά το Δ.Σ. θα πρέπει ν’ αποφασίσει για το αν θα δώσει έγκριση στη διοίκηση του ΟΠΑΠ να προχωρήσει στην υπογραφή της νέας 5ετούς σύμβασης τεχνολογικής υποστήριξης του οργανισμού από την Intralot.
Του ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ
Πηγή: Η Καθημερινή
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.