Την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο επαναπροωθεί το υπουργείο Υποδομών, με την επανατοποθέτηση της χώρας στον χάρτη των παγκόσμιων διαμετακομιστικών μεταφορών να επιτάσσει τη δημιουργία σύγχρονων κέντρων logistics. Στο πλαίσιο αυτό, το αρμόδιο υπουργείο έχει ολοκληρώσει την μελέτη σκοπιμότητας και κόστους-οφέλους για την ανάπτυξη του εμπορευματικού στο Θριάσιο προϋπολογισμού 49,2 χιλιάδων ευρώ.
Χθες με απόφαση του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Νίκου Σταθόπουλου συγκροτήθηκε η επιτροπή παραλαβής της συγκεκριμένης μελέτης, την οποία αναμένεται να διαδεχτεί η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο προϋπολογισμού της τάξης των 150 εκατ. ευρώ.
Το κέντρο καταλαμβάνει έκταση περίπου 2.200 στρεμμάτων. Από αυτά 588 στρέμματα πρόκειται να παραχωρηθούν σε ιδιώτες επενδυτές για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών, που θα περιλαμβάνει κτιριακές εγκαταστάσεις αποθηκών, γραφείων, καταστημάτων. και θα αναπτυχθούν κυρίως δραστηριότητες αποθήκευσης, διαχείρισης αποθηκών και εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) – συνολικά 240.000 τμ στεγασμένων χώρων. Στα λοιπά 1.612 στρέμματα αναπτύσσεται συγκρότημα σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και μεταφορτώσεων.
Η λειτουργία από την περασμένη άνοιξη της εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής Θριασίου-Ικονίου μήκους 17 χλμ, σε συνδυασμό με τη συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Hewlett Packard -αναμένεται να οδηγήσει σε ανάλογες συμφωνίες με πολυεθνικούς ομίλους- καθιστά απαραίτητο το «ξεπάγωμα» του εμπορευματικού στο Θριάσιο.
Και με τον κλάδο των logistics να αναπτύσσεται, πριν από μερικούς μήνες ανασυστάθηκε η Επιτροπή για τον καθορισμό Εθνικής Στρατηγικής της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ενώ σχέδια για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων υπάρχουν στη Θεσπρωτία, στην Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.
40 χρόνια… φαγούρας
Το εγχείρημα της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο χρονολογείται από το 1970, οπότε ξεκίνησαν οι πρώτες απαλλοτριώσεις. Το 1994 έγινε η ένταξη του εμπορευματικού κέντρου στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το 1999 έγινε επικαιροποίηση και ολοκλήρωση της μελέτης γενικής διάταξης, ενώ το 2001 η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση, τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών. Οι προσπάθειες για τη διενέργεια διαγωνισμού ξεκίνησαν το 2001 και ευοδώθηκαν το 2006. Ωστόσο, ο διαγωνισμός ματαιώθηκε το 2009 και επαναπροκηρύχθηκε για να κηρυχθεί άγονος ύστερα από διαδοχικές παρατάσεις.
Το έργο διεκδικούσαν οι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ ενδιαφέρον είχαν επιδείξει οι μεταφορικές εταιρείες Imperio, Sharmet Α.Ε. και Prologis.
Πλέον, το ενδιαφέρον έχει επιστρέψει για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, το οποίο εκτιμάται ότι θα διεκδικήσουν μεγάλοι εγχώριοι και ξένοι παίκτες των κατασκευών και των μεταφορών.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.