Περικοπές στο φυσικό αντικείμενο κάποιων συμβάσεων περιλαμβάνει, όπως αναμένονταν, η συμφωνία μεταξύ των παραχωρησιούχων και του υπουργείου Ανάπτυξης & Υποδομών για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Κεντρική οδός Ε65, και Ιονία οδός).
Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε σήμερα το μεσημέρι από τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, προβλέπει περικοπή της Ολυμπίας οδού και κατασκευή σε επόμενο στάδιο του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, και του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65 (μετά τα Τρίκαλα), καθώς και του τμήματος απο τη Σκάρφεια έως τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας του ίδιου έργου.
Η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους είναι το πρώτο στάδιο για την επανεκκίνηση των έργων καθώς πρέπει να επιτευχθεί αντίστοιχη συμφωνία και με τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους περιλαμβάνει:
-Τα έσοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.
- Το τελικό ύψος των απαιτήσεων των παραχωρησιούχων θα διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση παραιτούνται από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.
- Το ύψος των διοδίων αλλά και τα χρονοδιαγράμματα για την αύξησή τους παραμένουν ως έχουν.
Το ακριβές μέγεθος του χρηματοδοτικού κενού θα εξακριβωθεί αφού ολοκληρωθούν οι συζητήσεις που έχει ήδη ξεκινήσει ο διαπραγματευτής του δημοσίου Ε. Βιδάλης με τις τράπεζες, ώστε να διαπιστωθεί ποιες μένουν και ποιες φεύγουν από την χρηματοδότηση.
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.