Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή νέου λιμένα κρουαζιέρας στην περιοχή μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Φαληρικού Δέλτα βρίσκεται στην τελική ευθεία. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες με τη διαδικασία ΣΔΙΤ και θα κοστίσει 200 εκατ. ευρώ, ενώ το όφελος που αναμένεται να επιφέρει υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ. Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή νέου λιμένα κρουαζιέρας στην περιοχή μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Φαληρικού Δέλτα βρίσκεται στην τελική ευθεία. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες με τη διαδικασία ΣΔΙΤ και θα κοστίσει 200 εκατ. ευρώ, ενώ το όφελος που αναμένεται να επιφέρει υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ. Το θέμα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, συναντήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου με υψηλόβαθμα στελέχη του αμερικανικού ομίλου της Carnival παρουσία των υπουργών Κ. Χατζηδάκη, Ολγας Κεφαλογιάννη, του υφυπουργού Ν. Μηταράκη και του γ.γ. ΣΔΙΤ Ν. Μαντζούφα. Οι εκπρόσωποι του ομίλου, χωρίς να αποκλείσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν και στην Αττική, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περίπτωση του λιμανιού του Κατάκολου, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις σε πρωθυπουργικό επίπεδο με υψηλόβαθμα στελέχη αμερικανικών ομίλων που ενδιαφέρονται να επενδύσουν σε υποδομές λιμανιών για κρουαζιέρα.
Σε ό,τι αφορά τη χωροθέτηση της κρουαζιέρας στην περιοχή του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, ο σχετικός φάκελος έχει συνταχθεί ήδη από την Ειδική Γραμματεία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του 2013. Κατόπιν διερευνητικών επαφών, η Ειδική Γραμματεία προκρίνει τη χωροθέτηση του έργου στην περιοχή, ως καταλληλότερη για την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία τεσσάρων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιεροπλοίων και σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη εκφραστεί ενδιαφέρον από αμερικανικούς ομίλους για την υλοποίηση της επένδυσης. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που έχει η συγκεκριμένη περιοχή είναι η εύκολη και απευθείας πρόσβαση που εξασφαλίζει στο κέντρο της Αθήνας, η διασύνδεση με όλα τα μέσα ταχείας κυκλοφορίας (τρένο, μετρό, τραμ), αλλά και δεδομένα όπως το βάθος των υδάτων, που είναι κατά πολύ μικρότερο άλλων εναλλακτικών επιλογών, εξασφαλίζοντας την ταχύτερη υλοποίηση της επένδυσης.
Να σημειωθεί ότι η χωροθέτηση της συγκεκριμένης επένδυσης στο Φάληρο έχει προκαλέσει στο παρελθόν την αντίδραση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ο οποίος έχει γίνει αποδέκτης πιέσεων από άλλους ιστιοπλοϊκούς ομίλους. Με επιστολές τους υποστηρίζουν ότι ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία, προτάσσοντας επιχειρήματα όπως η τσιμεντοποίησή του, ενώ ο Οργανισμός Αθήνας, στην πρότασή του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο «Αττικής 2021», υποστηρίζει τη δημιουργία συμπληρωματικού χώρου κρουαζιέρας στο Λαύριο.
Στον αντίποδα αυτών των προτάσεων είναι απόψεις παραγόντων της αγοράς, που υποστηρίζουν ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες οδικές υποδομές για να απορροφήσουν τις χιλιάδες μετακινήσεις τουριστών και επιβατών της ακτοπλοΐας σε καθημερινή βάση. Σύμφωνα με τους οργανωτές της εκδήλωσης Sea Tourism Forum των Ποσειδωνίων, που αρχίζει σήμερα, η Μεσόγειος είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη περιοχή κρουαζιέρας παγκοσμίως και από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς γιότινγκ για εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο. Κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσον όρο 99 ευρώ ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι. Η δραστηριότητα της κρουαζιέρας συνεισφέρει πάνω από 36 δισ. δολ. στις οικονομίες των χωρών που την υποδέχονται και μόνο στην Ευρώπη έχει δημιουργήσει περισσότερες από 300.000 θέσεις εργασίας.
Των ΕΥΓΕΝΙΑΣ ΤΖΩΡΤΖΗ – ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΣΟΥΝΗ
Πηγή: Η Καθημερινή
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.