Υπάρχει πολύ σημαντικό ενδιαφέρον, από τρεις – τέσσερις επενδυτές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως αποκάλυψε απόψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, στο περιθώριο συνάντησης που είχε με μέλη της διοίκησης του ΟΛΘ.
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός (και επιβεβαίωσε αργότερα και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης) το ενδιαφέρον των επενδυτών επικεντρώνεται στη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού (κρουαζιέρες), ενώ ο κ. Μουσουρούλης χαρακτήρισε πολύ σημαντικές και τις διαδικασίες που αναπτύσσονται για την κατασκευή της μαρίνας στο Θερμαϊκό κόλπο.
«Δεν έχω πρόχειρο τον αριθμό και τις δραστηριότητες που έχει καταγράψει ο σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Θυμάμαι όμως ότι υπάρχουν 3-4 ενδιαφερόμενοι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Προσωπικά έχω ενημερωθεί ότι υπάρχει ενδιαφέρον μεγαλύτερο από πολλές εταιρίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Ο κ. Μουσουρούλης έκανε επίσης γνωστό ότι το 2013 θα είναι χρονιά ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών της χώρας, ενώ αναφερόμενος στα χρονοδιαγράμματα διευκρίνισε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει τη στρατηγική των παραχωρήσεων. Είπε ακόμα ότι μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα δοθεί στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου, μέσα στο οποίο υπάρχει ειδικό κεφάλαιο που αφορά στη διακυβέρνηση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας, το ρυθμιστικό περιβάλλον και άλλες συναφείς ρυθμίσεις. «Μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα παρουσιάσουμε την τελική πρότασή μας για την ανάπτυξη της λιμενικής υποδομής της χώρας, για την περίοδο 2013 – 2017, με πενταετή στρατηγική και στη συνέχεια όλα αυτά θα «κουμπώσουν» με τη στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ», επισήμανε , ενώ διευκρίνισε ότι με το νέο νόμο και τα άλλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα λειτουργήσουν δορυφορικά κάτω από την ομπρέλα του ΟΛΘ.
Στο μεταξύ, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι στο εξής όλα τα λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν εκείνα τους κανόνες λειτουργίας τους, με την προϋπόθεση όμως, όπως είπε, ότι θα εγκρίνονται και θα παρακολουθούνται από το ρυθμιστή. «Γι΄αυτό δημιουργείται ένας ρυθμιστής ο οποίος θα εξασφαλίζει και τους όρους ανταγωνισμού, αλλά θα βελτιώνει και αυτές τις διαδικασίες», υπογράμμισε και προανήγγειλε ότι με το νέο νόμο θα υπάρξουν και «αρκετά σημαντικές απλουστεύσεις» για τα τεχνικά έργα.
Εξάλλου, σε ερώτηση αν προσδοκά ότι θα υπάρξουν εγγραφές πλοίων κάτω από την ελληνική σημαία (κάτι που συζητήθηκε και στη συνάντηση που είχε πρόσφατα στο Λονδίνο με το προεδρείο και τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee), ο κ. Μουσουρούλης είπε ότι από την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας μέχρι σήμερα, έχει καταγραφεί μια σημαντικού ύψους ροή πλοίων προς την ελληνική σημαία. Τόνισε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να περάσει στην πρώτη φάση της νηολόγησης, δηλαδή την απλούστευση των διαδικασιών, ενώ, όπως είπε, θα ακολουθήσει και η δεύτερη και δυσκολότερη φάση που είναι το έργο της πληροφορικής. «Η ελληνική σημαία είναι στη λευκή λίστα του «Paris Mou», είναι μια σημαία κύρους και ποιότητας. Είναι η έβδομη στον κόσμο», επισήμανε.
Ο κ. Μουσουρούλης, στη διάρκεια της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, συναντήθηκε επίσης, με τον υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρο Καράογλου και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Δημήτρη Λακασσά, ενώ το αργά το βράδυ θα είναι ο κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, με θέμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ανάπτυξη και τις προοπτικές του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.