Εγνατία Οδός: 186,4 εκατ. ευρώ για νέα έργα και συντήρηση

 

egnatiaΧριστούγεννα θα κάνουν… τα ταμεία της Εγνατίας Οδού. Το υπουργείο Υποδομών με σειρά αποφάσεων ενέκρινε τη διάθεση συνολικά 186,4 εκατ. ευρώ για έργα που σήμερα κατασκευάζονται ή ολοκληρώθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και για τη «βαριά» συντήρηση του άξονα. Οι κινήσεις του υπουργείου φαίνεται να εντάσσονται στο πλαίσιο ενός συνολικότερου «νοικοκυρέματος» των εκκρεμοτήτων της Εγνατίας Οδού εν όψει της ιδιωτικοποίησής της, όπως και άλλων οργανισμών που βρίσκονται στην ίδια θέση. Οι αποφάσεις υπεγράφησαν όλες στις 18 Δεκεμβρίου, από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Σταύρο Καλογιάννη και αφορούν:

  • Τη διάθεση 6 εκατ. ευρώ για εργασίες συντήρησης και δαπάνες λειτουργίας του άξονα. Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα της επιχορήγησης, ύψους 40,4 εκατ. ευρώ, που είχε εγκριθεί για το 2012 και το οποίο καθυστέρησε εξαιρετικά να καταβληθεί, προκαλώντας «έμφραγμα» στον προγραμματισμό της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.». Επιπλέον, εγκρίθηκε με μεγάλη καθυστέρηση και η ετήσια χρηματοδότηση… για το 2012 του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού, ύψους 566.000 ευρώ.
  • Τη διάθεση 143,5 εκατ. ευρώ για το τμήμα από τον κόμβο Στρυμόνα έως τον Αγιο Ανδρέα. Πρόκειται για τη «μεσόγεια χάραξη», με την οποία παρακάμφθηκε ο παραλιακός δρόμος στον νομό Καβάλας. Το έργο είχε συνολικό προϋπολογισμό 252 εκατ. ευρώ, από τα οποία έχουν καταβληθεί τα υπόλοιπα 108 εκατ. ευρώ. Καθώς όμως κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» από τραπεζικά δάνεια, η πολιτεία δεν είχε μέχρι φέτος αναγνωρίσει την υποχρέωση να το αποπληρώσει (το ίδιο θέμα λύθηκε φέτος και για τον άξονα Παναγιάς – Γρεβενών, προϋπολογισμού 192 εκατ. ευρώ). Επομένως, το πιθανότερο είναι τα χρήματα να κατευθυνθούν στην αποπληρωμή μέρους των δανείων της εταιρείας.
  • Τη διάθεση 19,7 εκατ. ευρώ και 5,7 εκατ. ευρώ για εργασίες διαπλάτυνσης του άξονα Νέων Μουδανιών – Ποτίδαιας, του άξονα Θεσσαλονίκης – Ποτίδαιας.
  • Τη διάθεση 3,2 εκατ. ευρώ για την κατασκευή συνδετηρίων τμημάτων της Εγνατίας με την ανατολική περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 66,6 εκατ. ευρώ.
  • Τη διάθεση 1,9 εκατ. ευρώ για την κατασκευή υψηλής περίφραξης στο τμήμα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή. Επίσης, για το ίδιο τμήμα, τη διάθεση 360.000 ευρώ για την ολοκλήρωση του τμήματος από δυτικό κόμβο Σιάτιστας έως Νέο Κωσταράζι. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 2,6 εκατ. ευρώ, από τα οποία έχουν δοθεί τα 2,2 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση του άξονα, που έχει παραχωρηθεί μαζί με την υπόλοιπη Εγνατία στο ΤΑΙΠΕΔ, τοποθετείται το 2015.
  • Τέλος, τη διάθεση 1,8 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του τμήματος Δερβενίου – Λαχανά, του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα. Πρόκειται για το τελευταίο κομμάτι χρηματοδότησης 72,5 εκατ. Τα έργα σ’ αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει λόγω οικονομικής αδυναμίας του εργολάβου. Είναι ο δεύτερος κάθετος άξονας της Εγνατίας που παραχωρείται στο ΤΑΙΠΕΔ.

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΑΛΙΟΥ

Πηγή: Η Καθημερινή

Speak Your Mind