Βγαίνει από το “ψυγείο” το αεροδρόμιο στο Καστέλι

 

kasteliΜέσα στο φθινόπωρο αναμένεαι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τον νέο αερολιμένα του Ηρακλείου στο Καστέλι υπό την προυπόθεση οτι θα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις παραχώρησης για τους αυτοκινητόδρομους που εκκρεμούν από τον περασμένο Απρίλιο.

Από την ερχόμενη Δευτέρα 22 Ιουλίου ξεκινά την λειτουργία του το κτηματολογικό γραφείο που θα αναλάβει την ταυτοποίηση των ακινήτων που θα απαλλοτριωθούν εν όψει κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου σε χώρο που έχει παραχωρήσει ο δήμος Μινώα Πεδιάδας για το σκοπό αυτό κάτω από την πλατεία «Μεϊντάνι» στο Καστέλλι, στο πρώην κατάστημα της ΔΟΥ.

Ο κ. Καρνέσης που διευθύνει την υπηρεσία για τις μελέτες και τη δημοπράτηση του έργου του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Καστελλίου, ήρθε σήμερα στο Καστέλλι, προκειμένου να εγκαταστήσει τις δύο ανάδοχες εταιρείες που έχουν αναλάβει την κτηματογράφηση της περιοχής και ήδη έχουν στη διάθεσή τους, τους αεροφωτογραφικούς χάρτες της περιοχής.

Σύμφωνα με τον κ. Καρνέση στόχος του υπουργείου είναι την ερχόμενη Άνοιξη να είναι έτοιμα τα κτηματολόγια, που θα αποτελέσουν το υπόβαθρο, προκειμένου να μπορέσουν να κηρυχθούν οι απαλλοτριώσεις.

Όπως εξήγησε ο υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου οι διαδικασίες της δημοπράτησης και κήρυξης των απαλλοτριώσεων θα πρέπει να προχωρήσουν παράλληλα. Μάλιστα ο ίδιος δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι από τις έως τώρα ενδείξεις καταγράφεται ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο του νέου αεροδρομίου.

Επιπλέον ο Διευθυντής ΕΥΔΕ του υπουργείου εξήγησε ότι τα συνοδά έργα, δηλαδή οι οδικές προσβάσεις, θα περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης και ένα από τα ζητούμενα αυτής της κτηματογράφησης είναι να κτηματογραφηθούν οι δύο οδικοί άξονες από τον ΒΟΑΚ μέχρι το Καστέλλι και από το Καστέλλι μέχρι το ΝΟΑΚ που αποτελούν τις βασικές προσβάσεις του αεροδρομίου προς βορρά και νότο.

Περιορισμός του διαδρόμου από-προσγείωσης

Ο χώρος που θα απαλλοτριωθεί για το αεροδρόμιο, θα είναι ο χώρος που απαιτείται για την κατασκευή ενός διαδρόμου μήκους 3.800 μέτρων, όπως ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός του έργου. Ωστόσο στα τεύχη δημοπράτησης θα προβλέπεται ότι θα μπορεί να κατασκευαστεί και να ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου με διάδρομο από-προσγείωσης μήκους 3,2 χιλιομέτρων.

Η προσαρμογή των στοιχείων του έργου και η δυνατότητα περιορισμού του αντικειμένου του κρίθηκε απαραίτητη μετά την αποτυχία του προηγούμενου διαγωνισμού αλλά και τις σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία και οι οποίες καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την χρηματοδότηση μεγάλων επενδυτικών σχεδίων.

Υπενθυμίζεται οτι ο τελευταίος ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και λειτουργία του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλλι της Κρήτης είχε αποβεί άγονος καθώς οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι ARCHIRODON, VINCI GRAND PROJECTS, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL δεν είχαν καταθέσει προσφορές.

Οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι είχαν ζητήσει «κούρεμα» του έργου, ούτως ώστε να φτάσει σε λογικά για το νησί μεγέθη, επέκταση του χρόνου διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης και την ένταξή του σε ένα «πακέτο» που θα ομαδοποιήσει σε ένα και μόνο συμβόλαιο όλους τους Κρητικούς αερολιμένες.

RE+D Magazine

http://www.ered.gr/gr/newInside.php?art=27992

Speak Your Mind