Στην κυκλοφορίαδόθηκε το προηγούμενο Σάββατο το τμήμα Παραδεισίων – Τσακώνας, της εθνικής οδού Τρίπολης – Καλαμάτας. Το τμήμα, μήκους 11,5 χλμ., θα περιλαμβάνει για ένα έτος ακόμα μια μικρή παράκαμψη μισού χιλιομέτρου, στο σημείο όπου πρόκειται να χτιστεί γέφυρα. Ο δρόμος είχε από καιρό ολοκληρωθεί, ωστόσο, η παράδοσή του καθυστερούσε εξαιτίας των προβλημάτων που συνάντησε στην έγκρισή της η συμπληρωματική σύμβαση για την παράκαμψη και άλλες εργασίες. Τώρα, αναμένεται η λειτουργία νέου σταθμού διοδίων.
Η παράδοση, λοιπόν, του τμήματος που εκκρεμούσε αποφασίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Την Τρίτη, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε τελικά το «πράσινο φως» για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης, ύψους 7 εκατ. ευρώ (1,5 εκατ. για την κατασκευή της παράκαμψης και τα υπόλοιπα για άλλες εργασίες), την οποία είχε «μπλοκάρει» μερικούς μήνες νωρίτερα. Κατόπιν την Πέμπτη η σύμβαση υπεγράφη και το Σάββατο τα 11,5 χλμ. δόθηκαν στην κυκλοφορία. Το συγκεκριμένο τμήμα κατασκευάστηκε από το Δημόσιο και παραδόθηκε στην εταιρεία Μορέας, που διαχειρίζεται τον άξονα Κορίνθου – Καλαμάτας – Σπάρτης. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα οριστεί και η ακριβής ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του σταθμού διοδίων Βελιγοστής, που βρίσκεται λίγο πριν το επίμαχο τμήμα. Με την παράδοση του νέου τμήματος, η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα περιορίζεται στις 2 ώρες.
Την περιοχή επισκέφθηκαν το Σάββατο ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης. Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε την ελπίδα ότι οι διαπραγματεύσεις για την τύχη των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Φεβρουάριο «ώστε από τον Απρίλιο να μπουν μπουλντόζες».
Πάντως, το συγκεκριμένο τμήμα έχει μακρά ιστορία. Κατασκευάστηκε σταδιακά και με διαδοχικές εργολαβίες την περίοδο 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και δόθηκε στην κυκλοφορία το 2000. Τρία χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2003, ο δρόμος… κατολίσθησε, μαζί με 6 εκατ. κυβικά μέτρα χώματος. Η ανακατασκευή του τμήματος ανατέθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, που εκπόνησε πλήθος μελετών για το συγκεκριμένο τμήμα. Το πιο πολύπλοκο από τα έργα είναι η τοξωτή γέφυρα Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων, η οποία γεφυρώνει την περιοχή της μεγάλης κατολίσθησης (βλ. 15.12.12).
Πηγή: Η Καθημερινή
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.